رواية ليلتي الفصل الثامن عشر 18 بقلم سلمي ابراهيم


 رواية ليلتي الفصل الثامن عشر 18 بقلم سلمي ابراهيم 


رواية ليلتي الحلقه 18

ليلي..مالكم في اي......دخلت الاوضه واتصدمت من المنظر...علي حبيبها وابوها وكل ما ليها ف الدنيا ف حضن اكتر واحده بكرها فحياتي....يعني هو طلع بيكدب عليا...يعني هو بيحبها هي ونا لا.......لا لا...اكيد لا...علي ميعملش كدا.....دمعتها متعلقه في عينيها 

علياء بتمثل العصبيه..ينفع اللي ابنك عمله دا

رضوي بصدمه شديده..متخافيش يحبيبتي....هنتصرف اكيد.......

علياء راحتلهم وبدأت تصحيهم......ولين كانت صاحيه بس بتمثل النوم...

لين بنوم وماسكه دماغها..اااه.....هو اي اللي حصل...بصت جنبها ع علي...ولطمت..يالهوي 

علياء ..عملتو اي يلين

لين بتمثل العياط..والله ما عملتلو حاجه......هو اللي........

علي بدأ يفوق من النوم ودماغه اد الدنيا و مصدع اوي...بيبص جنبه لقا لين واتصدم وقام بسرعه لبس وهي كمان لبست...

علي بخضه وصدمه..هو...اي حصل انا مش فاهم حاجة 

بص ع ليلي اللي كانت واقفه عيونها مليانه دموع وبتعيط بحر.قة........

علياء..انت تخر.س خالص....عملت اي ف بنتي يحيو.ان.....بقا هي دي الامانه يعلي...برافو عليك..مهي كانت ادامك بالحلال 

رضوي بتهديها..هدي نفسك يحبيبتي.....اللي انك.سر يتصلح....وهيست.ر عليها ويصلح غلطته

علي بص بصدمه..انا.....مش فاكر حاجه 

لين بدموع وعياط بتمثل..منك لله.....قعدت اقولك بلاش ...ونت اللي اصريت تقرب مني ....ومن بعدها ونا مش فاكره حاجه....

ليلي خلاص مبقتش قادره تقف تسمع باقي الكلام سابتهم وخرجت جري.......

علي مقدرش يستحمل وخرج وراها بسرعه وهي كانت بتجري.....

علياء..اقسم بالله يرضوي اللي ابنك عملو دا منا ساكته عليه

رضوي..هيتجوزها...خلاص بقا وربنا يسامحهم ع اللي عملوه.....متخافيش يعلياء انتي ولين.......وراحت رضوي للملايه اللي المفروض عليها الد.م طبقتها وشالتها معاها

كان علي بيجري وراها وهي مش عاوزه تقف لحد ما لحقها ومسكها 

علي..استني هنا..انتي رايحه فين 

ليلي بدموع وعصبيه..ابعد عني ملكش دعوه بيا يعلي تاني

علي..ليلي.انا...مش فاكر دا حصل ازاي.....ليلي انا

ليلي ضر. بتو بالقلم علي وشو..اخرس...متجيبش سيرة اسمي ع لسانك تاني....انت عارف انت ....انت زا*ني......فاهم...انا بكرهك 

علي ودموعه نزلت..ليلي ...كلامك قاسي اوي عليا.....

ليلي بدموع وعصبيه اكتر..قاسي....انت لسه مشوفتش حاجه...لسه عذ.اب ربنا.....ابعد عني بقا..دمر.تني 

وجايه تمشي مسكها بايده جامد..ليلي متسيبنيش.....انا بحبك......

ليلي دموعها نزلت اكتر..ونا بكرهك...روح است.ر ع بنت خالتك.......

علي دموعه بقت شلالات.........

ليلي بدموع اكتر..بنت خالتك اللي انت اديتها الفرصه ترجعك ليها تاني وتتجوزها كمان انا زعلانه عليك اكتر ما زعلانه منك.....وزق.ت ايده لكنو مسكها تاني

علي..انتي رايحه فين......انا مش هسيبك 

ليلي بدموع..متخافش....مش همشي انا مليش مكان غير بيتكم عشان اروحه.....ونا مش عيله صغيره هتوه من اهلي..سيب ايدي...وز.قت ايده ومشيت وفضل هو واقف دموعه نازله جدا ومش عارف يعمل اي حاسس انو مخنوق اوي........









وصل للبيت ولين كانت في حضن امها وبتهديها من عياطها اللي كلو تمثيل ورضوي قاعده جنبهم......

اول ما دخل رضوى قامت وقفت وظاهر علي وشها الجمود...

رضوي..علي...عاوزاك......

علي راح معاها عالاوضه وبصت لين وعلياء لبعض بضحكه نصر......

رضوي..اي اللي انت عملته دا يعلي..هي دي تربيتي ليك....

علي..لو سمحتي يماما.....متضغطيش عليا...انا اصلا مش عارف انا ازاي عملت كدا.....

رضوي بشك..علي...هو نت شربت حاجه.......

علي..اه....شربت زفت عصير..بس لين كانت قالتلي انو عليه خمر.ا تقريبا....

رضوي..ونت من امتي ونت بتش.رب خمر.ا......هااا

علي..عادي..سعات كنت بجيبها انا ويحي....ولين بردو لما كنا بنخرج مع بعض....

رضوي لنفسها..بس مش غريبه ان كل دا يحصل..دا زي ما يكون مترتبله...انا مش مطمنه.......

علي..امي...انا بحب ليلي....مش هقدر ابعد عنها..انا قلقان تكون راحت فين

رضوي بحده..اكيد روحت بيتنا ..وانت تنسي ليلي دي خالص...فاهم...منك لله البنت مريضه ونت كملت عليها...وسع من ادامي عشان نحدد معاد كتب الكتاب...يلا

خرجت ليلي وفضلت ماشيه حاسه انها تايها وعماله تعيط جدا....ركبت تاكسي وصلها لحد القاهره والبيت ...عماله تعيط جدا وداخله لقت يحي واقف أدام الباب بيخبط......

يحي بص وراه..ليلي..هو علي فين.....

ليلي كانت هتقع بس يحي جري لحقها..مالك في اي....

ليلي بدموع..انا مش قادره أقف.......

يحي..طب خلاص اهدي..هو علي فين بس

ليلي صرخت بعياط..متجيبليش سيرته....انا بكرهو.....وصورته مع لين مش مفارقه خيالها 

يحي..طب اهدي.....هو مفيش حد جوه...

ليلي..اه..عند زفته .....لين.....

يحي..طب تعالي نقعد ف الكافيه اللي جنبنا دا ع ما يجو.......راحت معاه ليلي وقعدو........

اول ما قعدو بعت يحي رساله لعلي(ليلي معايا ف الكافيه اللي جنب بيتكم ومنهاره..هو حصل اي)

يحي..تشربي اي 

ليلي..مش عاوزه حاجه......

يحي..طب لو سمحت انا قهوه ساده وهي لمون......

ليلي..انا قولتلك مش عاوزه حاجه.......

يحي..خلاص يليلي لما يجي متشربيش....المهم انا عاوز افهم اي حصل 








ليلي..يحي...انا مش قادره اتكلم.....بس خلاصة الكلام...علي ولين...هيتجوزو 

يحي اتصدم جدا ..نعم....ازاي يعني......وجاله رساله من علي....(خليها معاك...امي هتبات هنا مع خالتي ونا جايلكو اهو اوعي تسيبها تمشي)

ليلي..مش لازم تفهم ييحي..صاحبك يبقي يفهمك.......

يحي..طيب ..انا بس عاوز اقولك ان علي بيحبك يليلي....انا اه مش فاهم اللي حصل بس هو محبش غيرك وبس

ليلي ضحكت بسخريه..اسكت ييحي....علي مش بيحب غير نفسه...انت متعرفش هو عمل اي 

يحي بيحاول يفكها..طب اهدي بس...ياريتني كنت انا اللي اخدتك ومسيبتكيش ليه لما لقيناكي...

ابتسمت ليلي بدموع كدا..ياريتكو كنتو سيبتوني كنت موتت

يحي..بعيد الشر عنك....المهم انا عاوزك بس تهدي كدا...انا اخوكي وفضهرك.....علي انا متأكد انو هيصلح اللي عمله 

ليلي..مهو هيصلح فعلا.......

يحي بيبصلها ومش فاهم حاجة..شويه كدا ووصل علي ودخل حط ايده عالترابيزه

ليلي قامت وقفت..انت اي جابك فوشي تاني..انا مش قولتلك مش طايقاك 

يحي..علي...اهدو كدا احنا ف مكان عام

علي ومش قادر يبص فعنيها.. ليلي..ممكن تدخلي البيت ونا جايلك

ليلي..انا مش هقعد معاك في بيت واحد.....

علي..ليلي...لو سمحتي

ليلي بصتله كدا..ماشي يعلي..عن اذنك ييحي 

وسابتهم ودخلت البيت 

يحي..اقعد..اي اللي حصل يبني..اي دا..نت مدمع

علي ..انا واقع فمصيبه....

يحي بقلق شديد..احكي..اخلص.......

دخلت ليلي البيت ودموعها منشفتش من ع خدها ومش قادره تستحمل كدا...زهقت وتعبت من حياتها...اي حد تحبه اما يموت ويسيبها او يحصل اي حاجه تفرقهم عن بعض.......قعدت ليلي ف الصاله ومحاوطه رجليها بايديها وعماله تعيط وبس.....اول ما حست بصوت علي طالع مسحت دموعها عشان تبين قوتها......وقعدت عادي..دخل علي البيت لقاها قاعده..قرب عليها شويه لكنو ملوش عين حتي يكلمها 

علي بحزن شديد..ليلي....










ليلي..هو نا مش قولتلك لسانك ميخاطبش لساني.......

علي راح قعد تحت رجليها..انا اول مره فحياتي اقعد كدا لحد.....اول مره اترجي حد....اول مره قلبي يدق بحب....ليلي اقسم بالله اني محبتش حد الا انتي....انا عارف اني غلطت جدا...بس صدقيني مفيش فقلبي غيرك...ونا فعلا مكنتش فوعي.....وقرب عليها با.س راسها بحنيه...وسابها ودخل اوضته.....هي قلبها رق اكتر لكنها شخصيتها قويه متقبلش لنفسها ابدا الاهانه..مسحت دموعها اللي مش عاوزه تجف ابدا ومن تعب تفكيرها نامت ع نفسها عالكنبه.....إنما هو بردو من تعب تفكيره تعب جدا ونام.......

جهه الصبح وصحيت ليلي ع صوت الباب اللي بيخبط.......راحت فتحت لقيت رضوي ومعاها علياء ولين 

رضوي..ادخلو اتفضلو

لين بتغيظ ليلي..هو علي فين.....

لين حست بضيق نفس جامد وافتكرت شكلهم مع بعض وكمان كلام لين وتتخيل جوازهم  وكذا سيناريو...خرج علي من الاوضه ع صوتهم

علياء..صباح الخير يعريس...تعالي سلم ع عروستك......

سمعت ليلي الكلمه دي مقدرتش تتمالك نفسها داخت جدا ووقعت في الأرض...

علي برعب..ليلي........

يتبع.........


            الفصل التاسع عشر من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×